Páginas

4.12.12

A narrativa dixital e a escola

Din que contar historias é unha actividade parecida á arte. E a literatura é considerada como unha das artes máis perfectas porque utiliza as palabras, que son o medio máis recoñecido para expresar a beleza. A narrativa trata, precisamente, do xeito de contar historias dun xeito efectivo, interesante e, sobre todo, emocionante e fermoso. Non obstante, hoxe en día as historias non só cóntanse con palabras, senón especialmente con imaxes; e non só iso, senón con imaxes e sons. Así orixinouse unha nova categoría nas tecnoloxías da información e a comunicación, unha nova narrativa.

Contar historias é unha forma orixinal de ensino, como defende dende hai tempo Kieran Egan. Este é un método sinxelo pero poderoso para axudar aos alumnos a comprender o mundo complexo e confuso das súas experiencias, e para facilitar o seu desenvolvemento vital e temporal. Aínda que a narrativa non é algo novo, a idea de narración dixital en si mesma é algo novo, que forma parte do mundo actual.

En Educa con TIC, por exemplo no post titulado 30+ aplicaciones para contar como Scherezade, mostráronse algunhas das aplicacións que podemos usar para contar dixitalmente, e que foron citadas nese sitio. Aínda que bastantes desaparecen ou cambian o seu formato, outras novas xorden nun proceso de renovación constante. Google deunos a última sorpresa co seu Story Builder. E dende que Scherezade apareceu, noutras situacións seguimos falando da narrativa dixital:

Narrativa dixital | Digital storytelling

1 comentario:

Melo dijo...

Este post chegoume ao corazón.